How I do my nails

Målade naglarna igår, tänkte visa lite steg för steg bilder eftersom att det är så många som undrar hur jag och Padri gör våra naglar! Det är jätte enkelt, bara att öva!


Steg 1: Börja med att fil naglarna, ett tips är att använda en fil som denna.


Steg 2: Måla med ett lack som man använder när man ska ha fransk manikyr för att få mer glans.

Steg 3: Börja att måla  första lagret fransk manikyr med den färg du önskar. Det behöver inte bli perfekt!


Steg 4: Måla det andra lagret.

Steg 5: Måla de mönstren som du önskar. Här gjorde jag bara lite streck typ.


Jag brukar annars köpa dessa nail art nagelack i bosnien men de har tagit slut så köpte detta från depend på kicks.
Steg 6: Sätt fast pärlor om du vill. Jag valde att sätta de på ringfingret och tummen. Denna är också köpt i bosnien.


Steg 7: Avsluta med ett överlack! (Det till vänster)



Klart!

Inte mina snyggaste naglar direkt, lite väl mörka för min smak...

/ Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0