sommar

Åh gud vad jag saknar sommaren! För er som inte vet det så har jag och Adriana varit i Bosnien i 3 år i rad, hennes mormor och morfar bor där. Första året jag åkte var 2008 och nu senast var 2010 då. Vi har alltid skitkul där! Det är inte samma sak som att åka utomlands till ett nytt ställe varje år eftersom att man kommer tillbaka och har jätte mycket vänner där! Om dagarna steker vi vid poolen i 30-40 graders värme och på kvällarna gör vi lite olika saker, dte beror på vad det är för dag. Om det är en måndag kväll kan vi bara gå i stan eftersom att en fotbollsturnering är där under sommaren så alla ungdommar är där just då, eller så kan man alltid ta sig en drink i en cafébar eller gå runt i byn  där Adrianas mormor och morfar bor . På fredag och lördagar är det absolut festa som gäller! Kan inte förklara hur kul vi brukar ha när vi är ute!
När jag är där bor jag,adriana,adrianas mamma, mormor,morfar,morbror och hennes 2 kusiner där..alltså fullt hus! Haha måste jag nämna att det bara finn EN(!!!) toalett..haha men i övrigt är huset jätte stort så det gör inte så mycket..jag känner ju dom ganska bra nu ;)

Språket funkar väll ganska bra..med Adriana snackar jag såklart svenska, med hennes ena kusin som vi jämt brukar vara med snackar jag engelska och med den andra teckenspråk, haha. Typ resten försöker jag snackar serbiska med..fast såklart engelska med, funkar inte annars. Jag förstår ganska mycket serbiska när jag väl är där nere..och här i Sverige snackar jag ibland och typ driver men Adriana och Makki bara driver med mig för att snackar jämt med fel grammatik..

Det enda dåliga är att Marijana (makki-fakki) inte bor nära oss så vi brukar inte umgås alls i Bosnien, men vi ska försöka planera in det tills nästa år!

Här är lite gamla videosar från Bosnien (serbiska republiken).

Poolen vi brukar steka vid:

Syns ej så mycket..



Jävligt långt inlägg..puss till er som orkade läsa..

/ Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0